close
تبلیغات در اینترنت

ترجمه مقاله موسیقی زهیریگ بلوچی

بهترین مکان برای نمایش تبلیغات شما بهترین مکان برای نمایش تبلیغات شما

ترجمه مقاله موسیقی زهیریگ بلوچی

بازدید: 130
دسته بندی: دانلود فایل,
ترجمه مقاله موسیقی زهیریگ بلوچی
عنوان انگلیسی مقاله: The Baluchi Zahirig music, Introduction to Professional Baluchi Music
عنوان فارسی مقاله: موسیقی زهيريگ بلوچی و مقدمه ای از موسيقی حرفه ای بلوچ
دسته: هنر
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 9
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
در زمان هاي دور، بلوچ ها در شمال و مركز ايران مي زيستند. گويي از سده دهم ميلادي، آنها كم كم به سوي جنوب ايران روانه شده و تا مرز هندوستان پيش رفتند. امروزه بيشتر بلوچ ها در سرزميني زندگي مي كنند كه بخش غربی پاکستان و جنوب ايران را در بر مي گيرد. امروزه بلوچ ها در كرانه ي عربي خليج فارس پخش شدند. در دوران اين مهاجرت دراز مدت بلوچ ها با ساير دسته هاي نژادي مانند براهويي، سيندي، لاسي، جت و ديگر گروه ها برخورد كردند. در ميان آنان، ايلاتي بودند كه به انجام كارهاي دستي (زرگري، آهنگري) و ساخت موسیقی مي پرداختند.  این گروه متعلق به طبقه اجتماعی اوستای 2 و بيشتر به ايلات رند و زنگشاهي وابسته اند. شايد اين گروه ها شاخه اي از نژاد ايلات كولي و كولياني باشند كه گذشته  تاريخي آنها به زمان هاي دوردست به اندازه 2000 سال پیش مي رسد.
با توجه به نقش ميراث داري موسيقيدانان بلوچ در فرهنگ زندگي بلوچي اين پرسش پيش مي آيد كه موسيقي بلوچ ها تا چه اندازه نسبت به ريشه هاي خود به ويژه در وادي جنوب در مكران اصيل مانده است. با بررسي اين موسيقي درمي يابيم كه لايه قديم ايراني در برخي مقام ها مانند قبله و صلو و وزن هاي شش هشتم و هفت هشتم، با لايه ي ديگري از سمت خاور پوشيده شده و از آن موسيقي بلوچي به دست آمده كه رنگ و بويي بين ايراني و هندي پيدا كرده است، بدين معنا كه بين مقام و راگا جاي گرفته است. رنگ هندي اين موسيقي بر پايه ي مركزي بودن نت شاهد (سا در هند) در همه  آهنگ ها و يا ساختارهاي مقامي و همچنين درجه بندي اساسي نيم پردگي در مقام هايي است كه درسنت هاي موسيقي ايراني و عربي يافت نميشود. هم چنين كاربرد سيم ها و احزان و همنوازي و احزان ضربي يعني ساز تنبورگ به آن چهره ي هندي مي بخشد. در اين موسيقي پرده و گام و ... مانند اجزاي موسيقي هندي اند.
 درباره ي ويژگيهاي وزني اين موسيقي بايد بگوييم كه داراي وقفه هاي لهجه دار، ظرافت حالت ريتميك، آزادي در اجرا و ريتم هاي بينابين ضربه هاي ٧ و ٨ ، ٣ و ٥ و ٥ و٧ تايي است. همچنين در اين موسيقي گام هاي شش نتي در يك اكتاو يافت مي شود كه شايد رد پايي از سنت محلي بوده است كه به دست استاها وارد اين موسيقي شده است. در هر حال، اين لايه ها خيلي از هم جدا نبوده و پايه ي موسيقي سنتي مكران را مي سازند. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

این مطلب در تاریخ: یکشنبه 06 ارديبهشت 1394 ساعت: 13:1 منتشر شده است
نظرات()

نظرات


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

ورود کاربران

نام کاربری :
رمز عبور :

» رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد

تبلیغات

متن

آمار


آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 5

آمار بازدیدآمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 614
بازدید دیروز بازدید دیروز : 2,304
آي پي امروز آي پي امروز : 57
آي پي ديروز آي پي ديروز : 200
بازدید هفته بازدید هفته : 2,918
بازدید ماه بازدید ماه : 45,962
بازدید سال بازدید سال : 399,989
بازدید کلی بازدید کلی : 2,471,597

اطلاعات شما اطلاعات شما
آی پی آی پی : 54.167.216.239
مرورگر مرورگر :
سیستم عامل سیستم عامل :
تاریخ امروز امروز : سه شنبه 01 خرداد 1397

خبرنامه

براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود

تصویر ثابت