close
تبلیغات در اینترنت

پروژه مدلسازی مطلوب با هدف افزایش بازده ی موتور سنکرون آهنرباي دائم خطی

بهترین مکان برای نمایش تبلیغات شما بهترین مکان برای نمایش تبلیغات شما

پروژه مدلسازی مطلوب با هدف افزایش بازده ی موتور سنکرون آهنرباي دائم خطی

بازدید: 224
پروژه مدلسازی مطلوب با هدف افزایش بازده ی موتور سنکرون آهنرباي دائم خطی
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: بهينه سازي طراحی و مدلسازی مطلوب با هدف افزایش بازده ی موتور سنکرون آهنرباي دائم خطی
دسته: مهندسی تکنولوژی برق- قدرت
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 125
+ همراه با فایل های برنامه MATLAB و سیمولینک
________________________________________________________
بخشی از مقدمه:
امروزه موتورهاي خطي براي توليد حرکت هاي انتقالي به طور گسترده اي در صنعت مورد استفاده قرار مي گيرند. در اين ميان ، موتورهاي سنکرون آهنرباي دائم خطي به دليل داشتن چگالي نيرو و راندمان زياد و عملکرد ديناميکي مناسب از اهميت و جايگاه ويژه اي برخوردار است. عملکرد مناسب اين موتورها نيازمند بهينه سازي دقيق طراحی آنها است. بهينه سازي طراحی خود نيازمند مدلسازي مطلوب می باشد. در اين پژوهش مدار معادل مغناطیسی بهبود یافته ای با هدف تحلیل دقیق تلفات آهن ارائه شده است. به این منظور ابتدا مزايا و معايب مدار معادل های قبلی ارائه شده برای موتور سنکرون آهنرباي دائم بررسي شده که خلاء يک مدل مناسب که دقت قابل قبولی در پيش بينی توزيع چگالي شار با در نظر گرفتن اثر جریان سیم پیچ ها، اشباع آهن و حرکت داشته باشد و در عين حال سادگی لازم برای استفاده در الگوريتم طراحی را نيز دارا باشد، در این میان احساس می شود. لذا در اين پژوهش مدار معادل نسبتاً جديدي برای موتور سنکرون آهنربای دائم خطی یک بر با هسته آهنی و اولیه کوتاه ارائه شده است. اين مدار معادل علاوه بر قابلیت به پيش بيني اثر شيارها بر توزيع چگالي شار آهنرباي دائم و اشباع آهن در دندانه و یوغ اثر جریان سیم پیچ اولیه را نیز در نظر می گیرد. در نتیجه این مدار معادل می تواند تلفات آهن را بطور نسبتاً قابل قبولی پیش بینی کرده و در عين حال سادگي لازم براي استفاده در الگوريتم طراحي را دارد. یکی دیگر از مزیت های این مدار معادل ثابت بودن ساختار آن در هنگام حرکت است. در ادامه تلفات آهن با این روش محاسبه شد که در مقایسه با نتایج حاصل از روش اجزاء محدود تنها حدود سه درصد تفاوت دارد. در ادامه تغییرات تلفات آهن با تغییر پارامترهای موتور بررسی شد. در نهایت بهينه سازي طراحی با هدف  افزایش بازده با در نظر گرفتن هفت پارامتر موتور انجام شد. نتایج نشان داد که بازده موتور بهینه حدود پنج درصد بیشتر از موتور نمونه است در حالیکه نیروی تولیدی تقریبا ثابت باقی ماند. صحت اين نتايج به کمک تحليل اجزاء محدود غير خطي ديناميک تأييد شده است. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

این مطلب در تاریخ: سه شنبه 05 خرداد 1394 ساعت: 13:41 منتشر شده است
نظرات()

نظرات


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

ورود کاربران

نام کاربری :
رمز عبور :

» رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد

تبلیغات

متن

آمار


آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 6

آمار بازدیدآمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 889
بازدید دیروز بازدید دیروز : 2,247
آي پي امروز آي پي امروز : 62
آي پي ديروز آي پي ديروز : 105
بازدید هفته بازدید هفته : 889
بازدید ماه بازدید ماه : 8,505
بازدید سال بازدید سال : 8,505
بازدید کلی بازدید کلی : 1,923,090

اطلاعات شما اطلاعات شما
آی پی آی پی : 54.166.233.99
مرورگر مرورگر :
سیستم عامل سیستم عامل :
تاریخ امروز امروز : دوشنبه 04 تیر 1397

خبرنامه

براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود

تصویر ثابت