close
تبلیغات در اینترنت

پروژه رشته معماری با عنوان بازار ایرانی

بهترین مکان برای نمایش تبلیغات شما بهترین مکان برای نمایش تبلیغات شما

پروژه رشته معماری با عنوان بازار ایرانی

بازدید: 170
دسته بندی: دانلود فایل,
پروژه رشته معماری با عنوان بازار ایرانی

 

پروژه رشته معماری با عنوان بازار ایرانی

بازار، به گونه‌ای که می‌شناسیم و در شهرهایی از قبیل اصفهان، تبریز، کاشان و کرمان می‌بینیم، ساختاری ویژه‌ی این سرزمین است و شکل آن طی هزاران سال تکامل تدریجی قوا یافته است شهرهای دوره‌ی اسلامی ساختاری مشخص داشتند، در قلب شهر مراکز مهم حکومتی و مذهبی قرار داشته‌اند و بازار همچون شریانی بزرگ دروازه‌ی مهم شهر را به مرکز متصل می‌کرده است در اطراف بازار

دانلود پروژه رشته معماری با عنوان بازار ایرانی

بازار
بازار سنتی
بازارهای ایرانی
معماری بازار ایرانی
طراحی معماری مراکز خرید
دانلود پروژه رشته معماری با عنوان بازار ایرانی
خرید  پروژه رشته معماری
سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا
همکاری در فروش فایل
فروش فایل
انجام پروژه و پایان نامه رشته معماری
fileina
فروشگاه ساز فایلینا
دسته بندی معماری
فرمت فایل doc
حجم فایل 5407 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 109

پروژه رشته معماری با عنوان بازار ایرانی

 
مقدمه
بازار، به گونه‌ای که می‌شناسیم و در شهرهایی از قبیل اصفهان، تبریز، کاشان و کرمان می‌بینیم، ساختاری ویژه‌ی این سرزمین است و شکل آن طی هزاران سال تکامل تدریجی قوا یافته است. شهرهای دوره‌ی اسلامی ساختاری مشخص داشتند، در قلب شهر مراکز مهم حکومتی و مذهبی قرار داشته‌اند و بازار همچون شریانی بزرگ دروازه‌ی مهم شهر را به مرکز متصل می‌کرده است. در اطراف بازار و متصل به آن عملکردهای عمومی و مهم شهر قرار داشتند. زندگی اجتماعی شهر نیز درون بازار جریان می‌یافته است. داد و ستد، فعالیت تولیدی، مراسم مذهبی، اعلام احکام جدید، معاشرت و بسیاری  از اتفاقات مهم شهری در بازار اتفاق می‌افتاده است. نظام بازار، که صاحبان حرف و اصناف، حکمران و مأموران حکومتی تعریف می‌کردند، فعالیتهای پیچیده‌ی درون بازار و ساختار فیزیکی آن را تعریف می‌کرده است.
 
عموما در بازارها کاربریهای متجانس (از قبیل صرافی، طلافروشی، آینه و شمعدان فروشی) در کنار هم قرار می‌گرفتند؛ همچنین مغازه‌های کالاهای گران در مناطق مرکزی‌تر و محلهای تولید داد و ستد کالاهای کم ارزش‌تر و حجیم‌تر در مناطق حاشیه‌ای و غیر مرکزی سازماندهی می‌شده‌اند.وسعت، چند عملکردی بودن، توأم کردن خرید با استراحت، تفریح، اقامت مموقت، فعالیتهای اداری، صرف غذا، نمایش و حتی ورزش از یک طرف و ویژگیهای فضایی نظیر پیوستگی فضایی، سرپوشیده بودن، توجه به معماری، تزئین و نورپردازی از طرف دیگر، مجموعه عواملی هستند که مراکز بزرگ تجاری امروز را به بازارهای قدیمی شبیه می‌سازند. گذشته از نحوه‌ی خاص سازماندهی فضایی و سبک معماری، که طبیعتا متفاوت با امروز بوده است، آنچه بازار ایرانی را متمایز می‌سازد، فضای جادویی آن، تنوع رنگها، عطرها، نورپردازی و دیگر عناصر غیر مادی است که روح فضا و مکان را تشکیل می‌دهند. بازار ایرانی دارای چند ویژگی بنیادی است که از نظر بررسی کالبدی شکل بازار حائز اهمیت است.
 
 
کلمات کلیدی:

بازار

بازار سنتی

بازارهای ایرانی

معماری بازار ایرانی

طراحی معماری مراکز خرید

 
 

تاریخچه احداث مراکز خرید

تاریخچه‌ی مرکز خرید تا حدود زیادی به استعاره‌ی پدر سالاری در کسوت اندیشه‌های ویکتور گروئن وابسته است. این تاریخچه، تاریخچه‌ی اشخاص است نه مناسبات و در نهایت شرایط اجتماعی و فضای تجربی پیدایش نوع جدید را نادیده می‌گیرد. گروئن چهره‌ی شاخص و از مروجان برجسته مرکز خرید است که در سال 1954 نمایشگاهی سیار در این زمینه سازماندهی کرد. اما از دهه‌ی 1920 به بعد از خلال گفتگوهای رسمی متخصصان خرده فروشی، برنامه ریزان، روزنامه‌نگاران، ساخت و سازگران و معماران اندیشه‌های گوناگون درباره‌ی مرکز خرید مطرح شده که شماری از آنها پذیرفته شده، تغییر یافته یا بی اعتبار نشده است.درسهای مراکز خرید حومه‌ای برای اولین بار در شهرها آموخته شد، به عبارت دیگر، محوطه (شهری یا حومه‌ای) و برنامه (پیاده‌روسازی  و خرده فروشی) تنها خصیصه‌های مرکز خرید به شمار نمی‌آیند. در سالهای میانی قرن گذشته، ویژگیهای تعریف کننده‌ی یک مکان اقتباس و در جای دیگر اجرا شد. 
 
 
فهرست مطالب
فصل اول

بازار ایرانی

سازماندهی به صورت مجموعه‌ای
شهر سر پوشیده
منظره‌های سرپوشیده
ساختار ارگانیک
 
فصل دوم

تاریخچه احداث مراکز خرید

خوش منظره
مدنی
شهر سبز
شهر
موخره
 
فصل سوم

طراحی ، ساخت، مدیریت پاساژ در ایران

نقش شهرداری در ایران
پیش نیاز‌های اصولی طرح یک پاساژ موفق
 
فصل چهارم

مراکز تجاری

سیر تحولی
در ایران
 
فصل پنجم

طراحی و ساخت مراکز خرید

بررسی اقتصادی و تحلیل بازار
انتخاب مکان
طرح ریزی اجمالی
طراحی کلی و معیارهای طرح‌ریزی
یک پارچگی با محیط اجتماعی
هرج و مرج در مقابل نظم
مالها
تسهیلات رفاهی
نورپردازی و مصالح
خدمات رسانی
تونل خدمات زیر زمینی
پارکینگ و ترافیک
تأسیسات
انواع مراکز خرید
 
فصل ششم

تحلیل وبرسی دو پروژهی تجاری

بازارمركزی بندرعباس
پاساژابهری درتهران 
 
فصل هفتم

مراكزخرید در جهان

بازاروالنسیادراسپانیا
مركزخرید(مثلث)-انگستان
مركزخرید(ابردین وریچموند)-كانادا
 
فصل هشتم

اقلیم

 
فصل نهم:

فهرست فروشگاه‌ها براساس مکان آنها

 

دانلود پروژه رشته معماری با عنوان بازار ایرانی


این مطلب در تاریخ: پنجشنبه 24 ارديبهشت 1394 ساعت: 18:10 منتشر شده است
نظرات()

نظرات


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

ورود کاربران

نام کاربری :
رمز عبور :

» رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد

تبلیغات

متن

آمار


آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 12

آمار بازدیدآمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 1,307
بازدید دیروز بازدید دیروز : 4,827
آي پي امروز آي پي امروز : 47
آي پي ديروز آي پي ديروز : 203
بازدید هفته بازدید هفته : 18,553
بازدید ماه بازدید ماه : 87,133
بازدید سال بازدید سال : 327,968
بازدید کلی بازدید کلی : 2,399,576

اطلاعات شما اطلاعات شما
آی پی آی پی : 23.20.245.192
مرورگر مرورگر :
سیستم عامل سیستم عامل :
تاریخ امروز امروز : جمعه 31 فروردین 1397

خبرنامه

براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود

تصویر ثابت